Saturday, October 2, 2010

Lalalala hati berlagu riang

Hehe entri pun dah cukup bahagia dan gembira,hee..
Biasa la org baru lepas dating mcm ni la..auww..gedix lak,haha..
Sebenarnya tak planning pun nak dating..
Malam tadi minta incik bf tolong teman hantar resume kat IJN sebab tak tahu jalan,n dia pun seems ok je mlm td cuma tak confirm lg..
So pagi tadi,dia boleh temankan aku even family dia nak makan2 kat luar,huhu bersalah jugak masa tu..tp dia kata ok je..dalam hati huhu apalah yang abah dgn mama fikir nnt kalau aku selalu ajak dia keluar,huhu tak sedapnya..Tapi rasa bersalah tu lama2 hilang macam tu shj,huhu..

First destination of course la hantar resume dkt IJN dulu sebabnya aima(besfriend aku) bgtau HR dkt IJN half day..dah sampai sana tu,aku pun cepat2 la melangkah masuk ke kaunter pertanyaan dgn muka yg sgt manis dan ayu (tp yg jaga perempuan lak,haha)..sekali HR tutp daa,dia suruh dtg hari isnin,huhu..buat ponat den jo,huhu..dgn hati yg sedikit keciwa aku pun trus g kat keta di mana incik bf sedang menunggu n gtau dia HR tutp,huhu..
Then teruskan perjalanan ke next destination iaitu Gleneagles..dpt jugak mengubat kekecewaan td,resume telah pun selamat sampai di HR..tp sedihnya aku lupa nak baca doa yg adik aku bg td,huhu..semoga aku dpt kerja itu,amin..

Alrite,settle psal resume..aku pun ajak incik bf pergi Jln TAR pula sbb ibu kirim suruh belikan buku..ohh baik sungguh anakmu ini,hehe..buku2 yang ibu suruh beli sudah tentu bukan buku novel tetapi buku2 agama,hee..bila la aku nak rajin baca buku2 agama ni,huhu..ilmu dah la cetek,ish3..terasa sedikit kekesalan dan keinsafan di situ,ermm mungkin one fine day nnt,i'allah..
Ok berbalik kpd cerita,satu hal yg aku tak suka pergi Jln TAR ni sbbnya aku tak familiar sgt dgn jln dkt situ dan bila tak familiar sudah tentula tak fasih sgt jln dan semestinya selalu slh jln..rasanya td dah 2x pusing tempat yg sama,huhu..nasib la bukan aku yg drive,hikhik..sgtla mls aku nak drive kannn..lg satu hal aku tak suka nak pergi Jln TAR sbbnya tersangat lah ramai manusia di sana..aku pun tak faham kenapa la diorg suka sgt bjln2 dkt situ,bukan ada pape pun..hanya membuang masa,ecehh mcm la aku tak kan nk ckp org,huhu..Ha dah 2x pusing last2 kami pun parking kat Sogo..parking pun 1 hal gak,semua org nak bawak kereta sampai parking pun full,huhu..nasib baik la incik bf ni sedikit penyabar(hanya certain2 kes shj,hrp mklum,haha) so perkataan2 keji itu tidaklah keluar dr mulut dia yg cute itu,hehe..

Perkara pertama yang aku cari lepas turun kereta semestinya toilet sbb dah tak thn sgt dah,huhu..ok abaikan,hehe..najis ok~..
Dan sebelum bjln2 perut yg kempis ini haruslah diisi terlebih dahulu..jd destinasi pilihan ialah Nando's..walaupun incik bf tidak ler berapa gemar dgn Nando's tp sebab aku beria nk makan kat situ dia pun turutkan je pilihan aku..kesian dia,huhu..tq yayang~
Perut pun dah kenyang maka pencarian perlulah bermula..kedai buku tu tidak ler jauh hanya seberang jln je..jd kami pun cross the road like cute chicken,hehe..
kedai buku dia masyarakaattt sgtlah byk buku...err mmg la,hehe..tp aku sgt kagum dgn ane kedai buku tu(ane ke?,bedal lah,hehe),yela dia mcm dah tau je kat mana buku2 yang aku nak tu..bukan sebuah buku yang aku nak tu tp berbuah2,kagum2..tp tak semua buku yang ada,jd terpaksa la beli pe yang ada dr takde kn..incik bf pulak sibuk melihat2 buku yang menarik perhatian dia..errr jarang sekali melihat dia berminat kpd buku,hee(dusta sama sekali)..

Jadi sebelum balik,aku pun ajak incik bf singgah OU sekejap utk meneruskan pencarian buku ibu dkt MPH pulak..ye la tak sedap plak kn dpt beli 2 buah buku je,padahal ibu kirim 6buah,huhu..
Dekat MPH pun jumpa 1 je buku itu pun bkn buku yang ibu nak,maknanya aku slh beli la tu,huhu..takpe tambah ilmu,hee..
Sebagai upah untuk incik bf kerana telah menemani aku menghantar resume jadi aku pun suruh dia pilih buku2 yang dia berminat sbbnya dr kedai buku Pustaka Mukmin tu lg aku tgk dia mcm berminat dkt buku2 tentang tokoh2 islam,jd apa slhnya kalau aku belanja dia kannn?hehe..
Mula2 dia mcm tak nak tp dah aku paksa jugak dia pilih,dia pun ambil buku yg bertajuk 'Alexander Bukan Zulkarnain'..dan utk aku pula semestinya novel cintan cintun,'Cinta 3 Suku'..

Dah fenat mencari buku,dahaga plak ni..jd tekak yg haus ini haruslah disiram dgn air yg sjuk dan sedap..yela kan dah ptg so high tea la kann,hehe..Restaurant pilihan kami ialah Charms,1 floor dgn FOS..rasanya tak jauh kot dr FOS tu..disebabkan hanya haus jadi aku order ice blended shj n he too..plus kunyah2 ckit..
while eating aku pun berchitchating dgn incik bf..topik rebonding..kejadian lawak yg xdisengajakn,aku gelak smpai muka merah,haha...xle bla gler..ucuk,kmu mmg lucu sgt ok!haha..
ceritanya begini..sambil mkn2..

Incik bf: kamu tak nak buat rebonding ke?
Aku : ha?nak buat ape,mbazir duit je,huhu..
Incik bf: ala bkn mhl pun..rm50 je..150 je..
Aku : ha bykla xmhl,rm150 tu..bkn permaenant pun rebonding tu..nnt kalau rmbut baru tumbuh,dia akn ikut rmbut lama..so sme je kn..
Incik bf: ha xpun wt straighten..
Aku : xmau r,xde rm,huhu..(rm sgt penting skrg sbb aku tgh mncari keje,huhu)..
Incik bf: (dia xhabis lg dgn rebonding dia tu)..nnt kan kalau kamu wt rebonding lps tu bahagian ats kmu buat la afro..
(habis je dia ckp ayat tu tiba2 ada sorg mamat rambut afro lalu depan table kitorg n duduk table sebelah)...incik bf tkejut gila dgn reaksi muka dia yg aku xboleh nk describe kecomelannya dan ke'funny'annya,haha..

Aku : (gelak terbahak2 selama beberapa minit sampai muka merah2 sbb kelakar tgk muka tkejut dia) hahaha..
Incik bf: wei dah2 la tu gelakn kt,xperasan kot mamat tu lalu..
Aku : ha tu la orang2 tua kata cakap siang pandang2 kan dah kena (aku tak mampu nk berkata2 lg hanya gelak je kat dia)..haha..

even skrg tgh update blog pun tersengih sorg2 sbb t'ingat peristiwa tadi,haha..
adehh sakit perut gelak tau..ada lg 1 kes yang lawak tp malangnya aku tak ingat pe dia,hehe..

ok,cukuplah aku update sampai sini dlu..dah fenat berjalan siang tadi,incik bf pun da lena diulit mimpi jadi aku pun nak join sekali(kami duduk rumah yg b'asingan,hrp maklum di situ ye,hehe..) see you when i see you..=))

No comments: